Jag!!

 
Åh va ja längtar tills måndag... Då får ja väga o mäta mig igen :)
Denna vecka känner ja mig mer trött än va ja gjorde förra veckan. 
Jag känner också att de blir för enformigt att skriva om bara de ja äter o kalorier o sånt. 
Så jag har bestämt mig för att dela me mig lite av min familj o min vardag. För dom har ju ändå en stor del i min viktnedgång också! :)
 
Kanske ska berätta lite om mig själv. Som ni har sett i beskrivningen om mig, så har jag 4 barn. En flicka o 3 pojkar. Jag har levt tillsammans men min älskade fästman sen juli 2008. Vi flyttade faktiskt ihop samma dag som vi blev tillsammans.
Jag är faktiskt imponerad över hur vi har klarat allt tillsammans. Vi älskar varandra bara mer o mer för var dag som går. Jag kan faktiskt inte säga mer än att vi har de " perfekta" förhållandet. Aldrig bråkat, visar bara kärlek o ömhet mot varandra varje dag, o vi hjälps åt hela familjen. :)
 
Jag har varit överviktig ett par gånger innan jag ens blev gravid med första barnet. Men har alltid fått bort den övervikten på något sätt o blivit smal o fin igen. Men efter att jag födde min första son så va de kört. Vägde 65 när jag blev gravid med honom o vägde 95 kg när han kom ut. Efter förlossningen så gick jag ner 10 kg. Men efter de så stod jag stilla på 85 kg. Hur ja än gjorde, så rubbades inte vikten. Varken upp eller ner.
 
Efter min andra son så gick ja då upp till 95 kg igen. Efter förlossningen, så gick ja ner 10 kg igen o vägde 85kg denna gång me. Vikten rubbades inte hur jag än gjorde på 2 år. 
 
Började promenera näst intill varje dag me en väninna o lite själv ibland. Åt mkt sallader o mannen fick väga lite då o då o räkna mina kalorier. Jag va inte så speciellt motiverad till att gå ner i vikt då, men ner gick ja.
Startvikten då va ju som sagt 85 o ja lyckades gå ner 8 kg under ca 2 månader.
Sen blev jag sjuk i lunginflammation o hade de i 3-4 veckor med en riktigt kraftig hosta.
När jag äntligen hade börjat återhämta mig från lunginflammationen, så fick jag istället kristallsjukan.
Den ville stanna i 2 veckor ungefär. Sen blev de inga fler promenader eftersom ja tappade motivationen helt o hållet.
Pang så va ja gravid me 3e o sista pojken. Då gick ja upp alla kilona igen istället.Gick upp till 96 kg den här gången. 
Sen lyckades ja bara går ner till 89 kg o har stått still där från juli sommaren 2014.... tills nu...!!!! :)
 
Nu är jag iallafall mer motiverad än någonsin!! 
 
 
1 Nina - Vardag utan socker:

skriven

Heja dig! Vi får peppa varandra så vi kommer i mål! :)

Svar: De får vi absolut ta o göra Nina!! :D Hejja dig också!!
Lizéth

2 Stina:

skriven

Fina bilder! Är det du som fotar? Super duktig är du i så fall och du måste ha en riktigt bra kamera??

Pepp pepp. Som jag skrev, jag har varit sjuk slarvig men imorgon kl. 18,00 kör jag igång min fasta och sen blir det max 1200 kcal de andra dagarna jag inte fastar.

Svar: Tack så mkt Stina!! Jo de e jag som fotar :) Älskar att fotografera me. Kan snart inte hålla reda på alla mina hobbyintressen :P

Hejja hejja Stina!! Du klarar detta!! DU KAN!! :D
Lizéth

Kommentera här: