Mina första dagar!

Nu har äntligen kommit igång med min resa mot bättre och sundare o smalare liv!! 

Började denna resa 2015-04-06. Jag har satt 4 viktmål. 80kg, 75kg, 70kg och 65kg. Min startvikt är 89,5kg. 

Jag kände att jag va så trött på mitt eviga gnällande. Säger hela tiden att ja e så ful o äcklig o kallar mig för massa olika öknamn. Min älskade sambo är nog extremt trött på mitt gnällande han me. Ja är även riktigt trött på att ja smäller i mig godis o läsk o annat gott konstant. Tröttheten tar över mitt liv o ja orkar inte leka o vara aktiv med mina barn som är så överenergiska. Så ja tog tag i saken o nu har ja som sagt startat resan!

Hela motivationen kom i samband med att jag slutade röka 2015-03-28. Jag kände att jag orkade lite mer o jag ville ha god hälsa o jag ville må bra o jag vill att mina barn har en mamma som luktar gott o är frisk.

Måndagens intag av kalorier är ca 1200 kcal, promenad på 4,2 km med hela familjen.

Tisdagens intag av kalorier är 1444 kcal, ingen promenad pga överansträngning i skenbenen (smäääärtaaaa).

Onsdag.... idag.. hittills så är intaget av kalorier 665 kcal, promenad på 5,3 km

 

Idag bestod min frukost av äggröra med fetaost och purjolök. Väääääääldigt gott.. Endast 315 kcal.

 
Dagens lunch var gårdagens middag som min älskade sambo hade gjort. Någon köttgryta me wokgrönsaker o ris till. Han räknar hur mkt ja ska ha vid middagen o tar lagom mkt kalorier. Sen va han så snäll o räknade matlådan till mig som ja kunde äta till lunch idag efter promenaden.
Jag jobbar ju inte eftersom ja e hemma med vår lille plutt på 8 månader.
 
Vissa kvällar kommer jag ha lite gott. De goda kommer bestå av 137 kcal som är apelsin/mandarin juice och mixade frysta bär!! En enkel o god smoothie helt enkelt!! :D
 
 

Kommentera här: