En dålig dag helt enkelt.

Idag har jag varit extremt deppig o haft smått panik över precis ALLT.
Tidigare idag så ville jag bara gråta o gråta o gråta. Ingenting va bra. Jag har varit utan cigg i 7 veckor o varit igång med min viktresa i 6 veckor. Kände bara att jag ville skita i allt idag o ville ut o blossa o frossa i mig mat som fan.
Men jag vet att jag är starkare än så. Plus att ja ska banne mig fan ner ännu mer i vikt, hur jobbigt de än är vissa dagar. De e ju inte alltid roligt att äkna kalorier o göra dubbla middagar. Men de e faktiskt värt de. För jag ser äntligen resultat.
Idag så köpte jag faktiskt den där jackan jag ville ha. För jag kände såhär. " Den ska jag ha, för det förtjänar jag!"
Jag kunde inte riktigt hålla tårarna inne idag alls... Vi skulle få gäster också eftersom vi skulle fira min styvdotter som blev 8 år igår. Vad skulle ja göra?? Jag kan ju inte vara kvar här hemma o visa alla att ja e helt rösprängd om ögonen o att ja gråtit som fan.
Sa till min älskade att ja måste iväg. Jag klarar inte av o vara hemma just nu. Jag måste bara gå. Älsklingen förstod att ja behövde vara för mig själv en stund o lät mig gå. Tog en kort promenad runt gården o sen tog ja bilen o ställde mig på MAXI parkeringen o bara satt där.. Andades o pustade ut.
Sen gick ja in en snabbis på team sportia o kollade efter jacka, men deras priser e skrattretande så ja gick därifrån. In på MAXI en snabbis me o köpte de ja skulle ha, o sen åkte jag till intersport o Karlsson.
Hade lugnat ner mig ordentligt nu efter en timme iaf o gästerna hade ju redan varit hemma hos oss denna timmen. När ja kom hem, så förstod dom ju iaf varför ja inte va hemma den stunden. Alla behöver ju en break ibland.
 
Allt känns bra nu iallafall o jag vill fortsätta o kämpa me min vikt o jag tänker då fan inte röka mer över huvudtaget. För de mår ja inte bra av.
 
Imorgon är de vägning som gäller. De e de första ja gör på måndagar :) Så nu håller ja tummarna på att de har blivit ännu mindre på vågen o med måttbandet!! 
 
 

Kommentera här: